Положення про наукове товариство завантажити
«Погоджено»
Заступник директора з НВР ліцею
___________________Кубрак С.В.
«___»___________________2015 р
Положення про учнівське наукове товариство «Пошук»
Загальні положення
1.1. Учнівське наукове товариство забезпечує потребу учнівської молоді у здобутті знань, умінь, навичок у науково-дослідницькій експериментальній та проектній діяльності , створює умови для виявлення обдарованої і талановитої молоді, залучає її до поглибленого вивчення наук, сприяє вибору майбутньої професії. Членами УНТ можуть бути педагоги ліцею, які бажають впроваджувати в навчальний процес досягнення науки та використовувати свій перспективний педагогічний досвід.
1.2 Наукове товариство керується основними положеннями Закону України «Про освіту», Положенням про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності, затверджене наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.09.2011 № 1099, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2011 за № 1318/20056 (зі змінами); Правилами проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 24.03.2014 № 259, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.04.2014 за № 407/25184. Наказом Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації від 20.10.2014 № 429 «Про проведення І, ІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у 2014/2015 навчальному році».
- Мета діяльності Учнівського наукового товариства полягає в залученні молоді та педагогів до пошукової, експериментальної ,проектної , науково-дослідницької діяльності, поглибленого вивчення наук,
- Головними завданнями наукового товариства є розширення і поглиблення знань учнів з обраних ними наук, розвиток творчих інтересів до науково-дослідницької, пошукової, експериментальної роботи;
- забезпечення різноманітних інтересів учнів;творчих вчителів;
- стимулювання творчого самовдосконалення, інтересів молоді та педагогів;
- виявлення та розвиток обдарованих учнів і надання їм допомоги у виборі професії, залучення їх до навчання у вищих навчальних закладах освіти країни;
• формування творчого покоління молодих науковців та практиків для різних галузей суспільного життя;
- підвищення інтересу до поглибленого вивчення базових, спеціальних та фахових дисциплін, прищеплення широким колам учнівської молоді навичок дослідницької роботи;
- пропаганда досягнень науки, техніки та новітніх технологій, популяризація серед молоді професій;
- залучення професорсько-викладацького складу, аспірантів, студентів вищих навчальних закладів, працівників наукових закладів України до активної методичної допомоги в написанні науково-дослідницьких робіт.
- Метою та завдання УНТ являється також підвищення рівня фахової майстерності педагогів, та сприяння вдосконаленню самоосвітньої компетентності вчителів.
3. Керівництво учнівським науковим товариством
- За роботу учнівського товариства відповідає заступник директора з НВР Кубрак С.В.,та вчитель біології Журавльова О.Л.
- Координація дій, заходів УНТ узгоджується та затверджується директором школи.
- Заступник директора з НВР та вчитель біології організовують засідання шкільного наукового товариства, де вирішують питання написання науково-дослідницьких, курсових робіт, рефератів та проектів, авторських програм.
Також:
* дослідницьку діяльність згідно з обраною учнем тематикою;
* інформаційно-консультативну роботу для учнів з питань написання курсових, науково-дослідницьких робіт;
* підготовку учнів до захисту науково-дослідницьких робіт на II та III етапах конкурсу;
* встановлення зв'язку з викладачами, працівниками вищих навчальних закладів, наукових установ з метою надання методичної допомоги в написанні
науково-дослідницьких робіт;
* призначає педагога (за його згодою), який здійснює безпосереднє керівництво курсовою, науково-дослідницькою роботою учня;
Керівництва за бажанням може організовувати тематичні дні науки, присвячені визначним датам та сучасним досягненням
4. Організація конкурсів-захистів курсових, реферативних, проектних ,науково-дослідницьких робіт учнів
4.1. Конкурси-захисти курсових, реферативних, проектних ,науково-дослідницьких робіт є очною формою змагань.
- Напрямок науково-дослідницької, курсової роботи та інше визначає сам учень згідно зі своїми інтересами та захопленнями. Конкурси-захисти курсових, реферативних, проектних, науково-дослідницьких робіт проводяться за такими напрямками:
•літературознавство, фольклористика, мовознавство та мистецтвознавство;
- фізико-математичний;
- комп’ютерних наук;
- хіміко-біологічний;
- економіка;
- історичний
- наук про Землю;
- екології та аграрних наук;
- технічних наук.
4.3. Конкурс-захист курсових , реферативних робіт на шкільному етапі учнів проводиться щорічно в один етап — у листопаді
4.4. Тривалість написання роботи - 1рік.
4.5. Конкурс-захист науково-дослідницьких робіт проводиться в три етапи:
І етап - місцевий в учнівському науковому товаристві (у жовтні - листопаді).
II етап - обласний (у грудні).
III етап - на всеукраїнському рівні (у - березні).
4.6 Тривалість написання науково-дослідницької роботи 2 - З роки.
4.7. Програма конкурсу-захисту проектних , науково-дослідницьких робіт передбачає два тури:
І тур — конкурс курсових науково-дослідницьких робіт.
II тур — захист науково-дослідницьких робіт та проектів
4.8. Для організації та проведення конкурсів-захистів курсових, науково-дослідницьких робіт створюються організаційні комітети, а для перевірки завдань — журі.
4.9. В організаційні комітети входять: заступник директора з наукової роботи, завідувачі відділень,учителі-консультанти.
4.10. До журі входять: завідувачі відділень та фахівці відповідної галузі. Склад журі — не менш як 3 особи.
4.11. Члени журі відповідають за об'єктивне оцінювання курсової чи науково-дослідницької роботи відповідно до рівня наукового змісту.
4.12. Автори кращих курсових та науково-дослідницьких робіт можуть бути відзначені грамотами, спеціальними призами, стипендіями.
4.13. Учителі-консультанти курсових та науково-дослідницьких робіт, які брали активну участь у підготовці учнів до участі в конкурсах-захистах, можуть
бути відзначені отриманням грамотами, спеціальними призами.
4.14. Результати проведення конкурсів-захистів
курсових, науково-дослідницьких робіт затверджуються директором школи.
5. Члени учнівського наукового товариства
5.1. Членами учнівського наукового товариства можуть бути учні 5- 11-х класів, які виявили бажання писати курсову або науково-дослідницьку роботу.
5.2. У конкурсі-захисті курсових робіт беруть участь усі учні, які написали курсові роботи.
- Учні можуть брати участь у написанні курсової роботи тільки одного профілю в поточному навчальному році. Захистивши роботу, учні мають право обрати курсову роботу за іншим профілем на наступний рік.
- Переможцям конкурсу-захисту курсових робіт пропонується продовжити курсову роботу як науково-дослідницьку.
5.5. У І етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт беруть участь усі учні, які писали науково-дослідницькі роботи.
5.6. У II етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт беруть участь переможці І етапу.
- Члени учнівського наукового товариства під час проведення захисту знань повинні звітуватися про виконану пошукову, експериментальну, науково-дослідницьку роботу (двічі на рік).
План роботи учнівського наукового товариства «Пошук»
на 2015-2016 навчальний рік
Зміст роботи |
Дата |
Відповідальний
|
Ознайомлення вчителів учнів з положенням по УНТ |
вересень |
Журавльова О.Л. |
Організація практичних занять для членів наукового товариства.
|
Вересень-жовтень |
Вчителі - предметники |
Організація науково- дослідницької роботи учнів (вибір учнями напрямків і тем МАН реферативних, курсових, науково-дослідницьких робіт, проектів, програм |
Протягом року |
Вчителі - предметники |
Підготовка до шкільної конференції науково-дослідницьких робіт МАН, творчих робіт вчителів |
жовтень |
Вчителі - предметники |
Підготовка до районного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН, рефератів, проектів |
листопад |
Вчителі - предметники |
Підсумки етапу. Звіт |
грудень |
Журавльова О.Л. |
Підготовка до ІІІ обласного етапу МАН |
Грудень-січень |
Вчителі - предметники |
Оформлення рекомендацій, рецензій |
Протягом року |
Журавльова О.Л. |
Підбиття підсумків |
|
|
Мережа секцій наукового товариства Шевченківського ліцею Шевченківської райради
Секція природнича
Наукова проблема секції. Проведення наукових досліджень з використанням краєзнавчого матеріалу.
Керівник секції : Журавльова О.Л.
№ з/п |
відділення |
секція |
ПІБ учня |
Клас |
Назва роботи |
Керівник |
Форми роботи |
|
1.
|
Наук про Землю |
Географія та ландшафтознавство |
Барибіна Тетяна Сергіївна
|
10 А |
Взаємозв’язок типів ґрунтів та культивованих рослин Шевченківського району |
Парфілова А.В. |
Екскурсії, систематизація зібраного матеріалу, робота з літературою |
|
2 |
Наук про Землю |
Географія та ландшафтознавство |
Кравченко Павло Олександрович |
9 Б |
Проблеми малих річок України на прикладі річки Баба Шевченківського району |
Парфілова А.В. |
Екскурсії, систематизація зібраного матеріалу, робота з літературою |
|
3.
|
Хімії та біології |
хімія |
Пенкіна Катерина Олександрівна |
9 А |
Рослини - індикатори |
Шмігельська Т.В. |
Експеримент, оформлення результатів |
|
4. |
Хімії та біології |
Біологія людини |
Єфімова Катерина |
8 А |
Вплив запиленості та загазованості повітря на функцію органів дихання людини |
Журавльова О.Л. |
Експеримент в СЕС, систематизація результатів, робота з літературою |
|
5. |
Хімії та біології |
Медицина |
Жарова Дар’я |
9 Б |
Дослідження стану захворювань серцево-судинної системи підлітків смт Шевченкове |
Журавльова О.Л. |
Експеримент, оформлення результатів |
|
Мережа секцій наукового товариства Шевченківського ліцею Шевченківської райради
Секція математична
Наукова проблема секції. Дослідження досягнень наук фізико-математичного циклу
Керівник секції : Стаднік С.О.
№ з/п |
відділення |
секція |
ПІБ учня |
Клас |
Назва роботи |
Керівник |
Форми роботи |
1.
|
Математики
|
Прикладна математика |
Шикова Світлана |
7 Б |
Магічні квадрати |
Стаднік С.О. |
Обчислення, робота з літературою,оформлення досліджень |
2. |
Фізика та астрономія |
Експериментальна фізика |
Овчаров Олексій Сергійович |
10 А |
Дослідження теплоізоляційних властивостей матеріалів |
Белюрко О.Г. |
Експеримент, оформлення результатів |
3. |
Комп’ютерних наук |
Технології програмування |
Вознюк Андрій Віталійович |
10 А |
Створення комп’ютерних ігор |
Гонтар Юрій Миколайович |
Обчислення, робота з літературою,оформлення досліджень |
Мережа секцій наукового товариства Шевченківського ліцею Шевченківської райради
Відділення філології та суспільствознавства
Гуманітарна секція
Керівник секції : Данилова М.М.
Наукова проблема. Вивчення творчого надбання українського народу та народів світу
№ |
відділення |
секція |
ПІБ учня |
Клас |
Назва роботи |
Керівник |
Форми роботи |
1. |
Історія
|
Історичне краєзнавство
|
Красноруцька Любов Євгеніївна |
11 |
Славетні імена рідного краю |
Кубрак С.В. |
Збір інформації, її систематизація |
2. |
Літературознавства, фольклористики, мистецтвознавства |
фольклористика |
Красулевська Катерина |
7 Б |
Вживання постійних епітетів в народнопісенній творчості |
Данилова М.М. |
Збір інформації, її систематизація |
3. |
Літературознавства, фольклористики, мистецтвознавства |
фольклористика |
Красноруцький Віталій |
6 Б |
Обряди та звичаї українського народу |
Головіна Г.С. |
Збір інформації, її систематизація |
4 |
Мовознавство |
Українська мова |
Вітковська Олена Ігорівна |
10 Б |
Мовний образ міста в українській постмодерній поезії |
Головіна Г.С. |
Збір інформації, її систематизація |
Інформація про мережу секцій шкільного наукового товариства Шевченківського ліцею у 2015-2016 навчальному році
№з/п |
Назва секції |
Кількість учнів |
ПІБ керівника секції |
ПІБ учителів, задіяних |
1. |
Природнича |
5 |
Журавльова О.Л. |
Журавльова О.Л., Парфілова А.В., Шмігельська Т.В. |
2. |
Фізико - математична |
3 |
Стаднік С.О. |
Стаднік С.О., Белюрко Г.О., Гонтар Ю.М. |
3. |
Гуманітарна |
4 |
Данилова М.М. |
Данилова М.М., Головіна Г.С., Кубрак С.В. |