Сучасна екологічна ситуація складалась стихійно в ході діяльності людей, спрямованої на задоволення їхніх потреб. Людина досягла висот сучасної цивілізації завдяки тому, що постійно змінювала природу у відповідності з цим принципом. Люди досягали мети, на яку розраховували, але одержували наслідки, яких не чекали.
Науково-технічна революція змінює стосунки людини з природою, створює нові умови її існування, помітно впливає на спосіб її життя і праці. Використовуючи сучасні засоби виробництва, людство впливає на природу в планетарному масштабі. Різке збільшення масштабів такого впливу загострило проблему передбачення наслідків людської діяльності. Екологічне прогнозування стало необхідною умовою оптимізації процесу взаємодії суспільства і природи. Тому важливо сформувати у підростаючого покоління культуру екологічного мислення, навчити дітей узгоджувати потреби науково-технічного прогресу з принципами збереження природи.
Важливо навчити їх давати еколого - економічну оцінку діяльності людини. Ця суперечливість пов'язана з нерівномірністю розвитку різних галузей виробництва, науки і техніки. Подальше вдосконалення техніки має здійснюватись із врахуванням її негативного впливу на стан природного середовища. В умовах структурної перебудови економіки України, заміни застарілої техніки і технології новими відкриваються широкі можливості для помітного зменшення негативного впливу виробничої діяльності на природу.
В роботі подаються розробки уроків з екології, головним завданням яких було формування в учнів толерантного ставлення до природи, узгодження з її законами діяльності людини; оволодіння екологічними законами, принципами функціонування екосистем і біосфери; розвиток екологічного мислення.
Розроблені уроки націлені на формування в молодих людей, які й будуть творити наше майбутнє, нової філософії життя, високої екологічної культури та свідомості.
|